Prosimy o zapozanie sie z informacją wszystkich, którzy posiadaja groby na cmentarzu parafialnym.
Zarząd Cmentarza Parafialnego w Lubartowie, realizując wymogi obowiązującego aktualnie prawa, przeprowadza bardzo szczegółową inwentaryzację cmentarza grzebalnego.
Akcja która trwa już trzy lata ma na celu ustalenie prawnego i wyłącznego dysponenta każdego grobu.
Ponad 6 tysięcy grobów usytuowanych na naszym cmentarzu nie posiada jeszcze prawnie ustanowionego dysponenta. Ustanowienie prawnego dysponenta to bezwzględnie konieczny warunek do podjęcia jakichkolwiek czynności związanych z takim grobem.
Gdyby w przypadku braku prawnego dysponenta, rodzina chciała w takim grobie dokonać pochówku, musinajpierw w Sanepidzie ustanowić Dysponenta tego grobu, a on dopiero zdecyduje o pochówku.
Wszystko to sprawia, że pogrzeb w takim przypadku opóźni się co najmniej o dwa tygodnie, i to pod warunkiem, że rodzina zdoła udowodnić swoje prawo do grobu. Wszystko to budzi rozgoryczenie i niesmak, stwarza wzajemne pretensje, powoduje spory, kłótnie i gniew, czasem trwający latami i znacząco zakłóca powagę uroczystości pogrzebowej.
Dlatego uprzejmie prosimy tych, którzy mają groby na naszym cmentarzu i chcieliby dalej zachować do nich prawo, aby zgłosili się do kancelarii parafialnej św. Anny w Lubartowie, o co prosimy już trzy lata.
Można to uczynić w czasie trwającego w dni robocze dyżuru kancelaryjnego, oraz przez cały miesiąc marzec i tylko marzec tego roku, w każdą sobotę od godz. 8.00 do godz. 15.00. aby tu rozpocząć procedurę prawną zmierzającą do ustanowienia Dysponenta grobu.
Po upływie tego terminu nie będzie już takiej możliwości, a groby zostaną przydzielone oczekującym osobom i użyte do kolejnych pochówków.
Nie będzie możliwości usprawiedliwienia dla tych, którzy zaniedbają uczynić to w wyznaczonym terminie, takim argumentem, że nic nie wiedzieli o takiej możliwości i konieczności, ponieważ prawodawca bardzo wyraźnie stanowi, że każde prawo publicznie ogłoszone jest prawem łatwo dostępnym i dlatego jest znane wszystkim, a to wyklucza jakąkolwiek reklamację po upływie wyznaczonego terminu.
Bardzo prosimy o potraktowanie tej informacji z należytą powagą, to pozwoli wykluczyć w przyszłości konflikty, kłótnie i wzajemne żale. Pozwoli również na sprawną i szybką obsługę zgłaszających się petentów, na czym nam wszystkim bardzo zależy.
W imieniu Zarządu Cmentarza
Ks. Andrzej Juźko