Ojcowie KapucyniParafia WniebowstąpieniaParafia Matki Bożej Nieustającej PomocyParafia Św. AnnyStrona Główna
Letni wypoczynek dzieci z Akcją Katolicką
12-08-2012 08:00 • fot. i tekst G. Tomasiak

Letni wypoczynek dzieci i młodzieży z Akcją Katolicką

Po raz kolejny Akcja Katolicka przy naszej parafii wspólnie z Oddziałem AK z Parafii pw. Ignacego Loyoli w Niemcach zorganizowała letni wypoczynek dla dzieci i młodzieży. Od 2 do 12 sierpnia b.r. 39 dzieci wraz z opiekunami przebywało w Zalesiu koło Limanowej . Po wielu godzinach jazdy autokarem dotarliśmy do Gospodarstwa Agroturystycznego państwa Marii i Stanisława Błachutów w gminie Kamienica w Beskidzie Wyspowym u podnóża góry Modyń. Tu mieszkaliśmy przez osiem dni.

Miejscowość Zalesie jest zaliczana do grupy najwyżej położonych miejscowości w Polsce: ponad 700 m n.p.m. Czas pobytu spędzaliśmy bardzo aktywnie: wędrowaliśmy po miejscowości , jeździliśmy na baseny do Limanowej, zdobyliśmy najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego -

Mogielicę 1170 m n.p.m., Górę Miejską w Limanowej ; rozgrywaliśmy mecze w palanta, zbijaka,

w siatkówkę i piłkę nożną. Odwiedziliśmy również Bazylikę Matki Bożej Bolesnej w Limanowej, Sanktuaria w Ludźmierzu i na Krzeptówkach w Zakopanem.

Byliśmy też w Pieninach. Wędrowaliśmy wąwozem Homole do Jaworek, zwiedziliśmy Szczawnicę i wjechaliśmy wyciągiem na Palenicę. Najwyższy szczyt Pienin Trzy Korony podziwialiśmy od strony słowackiej przy Czerwonym Klasztorze.

Każdy dzień kończył się wspólną modlitwą i Apelem Jasnogórskim. Pogoda nie sprawiła nam zawodu, opaleni i wypoczęci, choć z bolącymi nogami wróciliśmy do swoich najbliższych.